INFORMACJA DLA RODZICÓW O PROCESIE REKRUTACJI DO PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH NA TERENIE GMINY LUZINO

Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2025/2026 rozpoczyna się 01 kwietnia 2025 r. od godziny 8.00 i będzie trwała do 30 kwietnia 2025 r. do godziny 15.00.

Na dzieci czekają miejsca w:

  1. Gminnym Przedszkolu Publicznym w Luzinie (dzieci 3 i 4-letnie),

  2. Przedszkolu Nr 2 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Luzinie,

  3. Szkole Podstawowej Nr 2 Luzinie (dzieci 6-letnie),

  4. Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Kębłowie (w tym Oddział
    w Zelewie),

  5. Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Sychowie (w tym Oddział
    w Robakowie, Punkt Przedszkolny w Dąbrówce),

  6. Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Barłominie,

  7. Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Wyszecinie.

Rekrutacja odbywać się będzie przy wykorzystaniu elektronicznego systemu naboru wniosków, który zapewnia nam firma SOFTWARE HUB Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Ryżowa 33a/7, 02-495 Warszawa.

W celu złożenia wniosku do konkretnej placówki należy zalogować się i elektronicznie wypełnić wniosek wraz z załącznikami na stronie:

https://luzino.rekrutacje.edu.pl/ (link: ……..)

Poniżej przedstawiamy opis całego procesu rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Luzino.

INFORMACJE OGÓLNE

Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:

  • rodzicach – należy przez to rozumieć również opiekunów prawnych dziecka,

  • przedszkolu – należy przez to rozumieć także oddział przedszkolny w szkole podstawowej oraz inną formę wychowania przedszkolnego.

Postępowanie rekrutacyjne dotyczy wyłącznie wolnych miejsc. W rekrutacji nie biorą udziału dzieci, których rodzice złożyli w placówce deklarację o kontynuacji wychowania przedszkolnego.

Ważne!

Rodzice dzieci 6-letnich mają obowiązek:

  1. dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego, co oznacza, że 6-latki również biorą udział w rekrutacji,

  2. zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia,

  3. informowania, w terminie do dnia 30 września każdego roku, dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, o realizacji obowiązku przedszkolnego,

  4. o przyjęciu dziecka do danej placówki decyduje liczba punktów uzyskanych
    w rekrutacji w poszczególnych etapach.

Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzą komisje rekrutacyjne powołane przez dyrektorów poszczególnych placówek. Rekrutacją objęte są dzieci zamieszkałe w Gminie Luzino
z roczników 2019-2022. Dzieci urodzone w 2023 roku nie uczestniczą w rekrutacji.

Trzylatki (rocznik 2022), czterolatki (rocznik 2021) i pięciolatki (rocznik 2020) – mają ustawowe prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej. Natomiast sześciolatki (rocznik 2019) mają obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego w publicznym lub niepublicznym przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ubiegające się o przyjęcie do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych biorą udział w rekrutacji elektronicznej na zasadach ogólnych. W przypadku nieprzyjęcia dziecka ze względu na brak miejsc do żadnego z przedszkoli, oddziałów przedszkolnych wskazanych we wniosku, rodzicom dziecka wskazane zostanie inne miejsce realizacji wychowania przedszkolnego. Z uwagi na fakt, iż w przypadku placówek przedszkolnych nie ma rejonizacji – miejsce w oddziale przedszkolnym może zostać wskazane w dowolnej placówce położonej na terenie Gminy Luzino, dysponującej wolnym miejscami. Jest to propozycja Gminy, którą rodzic może przyjąć lub odmówić.

PRZEBIEG REKRUTACJI

Elektroniczna rekrutacja – trwa od 01 kwietnia od godz. 8.00 do 30 kwietnia 2025 r. do godz. 15.

Obejmuje wprowadzanie przez rodzica danych dziecka do systemu elektronicznego oraz wniosku i kompletu dokumentów potwierdzających spełnianie danych kryteriów rekrutacyjnych oraz podpisanie wniosku w systemie Profilem Zaufanym.

W przypadku braku możliwości podpisania wniosku Profilem Zaufanym, wypełniony wniosek w systemie elektronicznym należy wydrukować, podpisać odręcznie i złożyć w placówce pierwszego wyboru.

Jeżeli rodzic nie ma możliwości wypełnienia wniosku online, zgłasza się do wybranej placówki wraz z niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi spełnianie danych kryteriów. Do systemu wniosek wprowadzi pracownik przedszkola/szkoły, a po jego wydrukowaniu wniosek podpisują rodzice/opiekunowie prawni. Pracownik przedszkola/szkoły odpowiedzialny jest za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku z informacjami
w systemie elektronicznym.

UWAGA!

  1. Rodzic może wskazać od 1 do 2 wybranych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych,
    w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanego. Przedszkole wskazane na pozycji pierwszej nazywane jest przedszkolem pierwszego wyboru.

  2. Dane kryterium uznane będzie za spełnione wyłącznie wtedy, gdy do wniosku dołączony zostanie odpowiedni dokument.

  3. Do dokumentu potwierdzającego spełnianie kryteriów sporządzonych w języku obcym, należy dołączyć tłumaczenie na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Kryteria:

  1. Kryteria pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego, to tzw. kryteria ustawowe.
    W przypadku, gdy liczba kandydatów przekroczy liczbę wolnych miejsc w danym przedszkolu, w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę wyłącznie kryteria określone w ustawie Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 z póź. zm.) – (Ustawa Prawo oświatowe), które posiadają jednakową wartość:

1) wielodzietność rodziny kandydata– 60 pkt,

2) niepełnosprawność kandydata – 60 pkt,

3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 60 pkt,

4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 60 pkt,

5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 60 pkt;

6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 60 pkt,

7) objęcie kandydata pieczą zastępczą – 60 pkt.

Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:

  1. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 – oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

  2. w odniesieniu do kryteriów określonych w pkt 2 – 5 – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie
    o niepełnosprawności lubo stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
    o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z póź. zm.),

  3. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 6 – zaświadczenie USC o stanie cywilnym lub odpis skróconego aktu małżeństwa (lub prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie
    o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem),

  4. w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 7 – dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r.
    o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 49).

Ww. dokumenty można złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo urzędowo poświadczonej kopii zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

  1. Kryteria drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego – kryteria przyjęte uchwałą Rady Gminy Luzino. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej nadal będzie dysponował wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę kryteria określone przez Radę Gminy Luzino, uchwałą nr XI/104/2025 z 31 stycznia 2025 r. (Uchwała Rady Gminy):

    1. Kandydat, którego rodzice mieszkają na terenie Gminy Luzino i rozliczają podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym jako mieszkańcy Gminy Luzino – 50 pkt w przypadku obojga rodziców, 25 pkt w przypadku jednego z rodziców,

    2. Kandydat, którego rodzice pracują zawodowo, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą – 20 pkt w przypadku obojga rodziców, 10 pkt w przypadku jednego z rodziców,

    3. Kandydat, który w poprzednim roku szkolnym realizował obowiązek rocznego przygotowania w oddziale przedszkolnym szkoły podstawowej, do tej której prowadzona jest rekrutacja – 30 punktów,

    4. Kandydat, którego rodzeństwo w roku szkolnym, na której jest prowadzona rekrutacja , uczęszcza do tej samej szkoły podstawowej – 15 pkt,

    5. w obwodzie wybranej szkoły podstawowej zamieszkują krewni wspierający rodziców lub prawnych opiekunów kandydata w zapewnieniu mu należytej opieki – 20 pkt.

Dokumenty potwierdzające spełnianie ww. kryteriów:

    1. Kopia pierwszej strony zeznania podatkowego PIT za rok poprzedzający złożenie wniosku lub kopia zgłoszenia aktualizującego osoby fizycznej będącej podatnikiem ZAP-3(wraz z potwierdzeniem nadania),

    2. Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu lub wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej, lub- Zaświadczenie szkoły lub szkoły wyższej potwierdzające naukę w trybie dziennym, lub- Aktualny wydruk (wykonany nie wcześniej niż 3 dni przed złożeniem wniosku) ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego, lub- Zaświadczenie wydane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające podleganie w okresie składania wniosku rekrutacyjnego ubezpieczeniu społecznemu rolników,

    3. Kryterium weryfikowane na podstawie wniosku rekrutacyjnego do oddziału przedszkolnego szkole podstawowej,

    4. Oświadczenie rodziców/ prawnych opiekunów lub rodzica/prawnego opiekuna, że w roku, w którym przeprowadzana jest rekrutacja, rodzeństwo kandydata uczęszcza do tego samego przedszkola, do tej samej formy wychowania przedszkolnego, bądź też do szkoły, w której znajduje się oddział przedszkolny,

    5. Kryterium weryfikowane na podstawie wniosku rekrutacyjnego do oddziału przedszkolnego szkole podstawowej.

Zgodnie z art. 150 ust. 6 Ustawa Prawo oświatowe oświadczenia wymagane jako potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów rekrutacyjnych składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Weryfikacja wniosków:

Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola/szkoły. Rekrutacja zasadnicza i uzupełniająca odbywa się
z wykorzystaniem systemu elektronicznego, w oparciu o kryteria ustalone w ustawie z Prawo oświatowe oraz określone Uchwałą Rady Gminy Luzino. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria ustawowe. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone Uchwałą Rady Gminy Luzino. Zgodnie z art. 150 ust. 7 Ustawy Prawo oświatowe Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców przedstawienia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach lub zwrócić się do Wójta Gminy o potwierdzenie tych okoliczności. Zgodnie z art. 150 ust. 8 Ustawy Prawo oświatowe w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach Wójt Gminy korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić w tym celu do innych instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych
w oświadczeniach.

Wyniki rekrutacji:

W dniu 03 czerwca 2025 r. komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

Wyniki rekrutacji rodzic może sprawdzić na dwa sposoby:

    1. logując się na stronie internetowej dla rodziców,

    2. bezpośrednio w placówce przedszkolnej.

Kontakt telefoniczny:

  1. Wsparcie techniczne systemu rekrutacyjnego tel. 22 398 74 85 w. 3.
  2. Urząd Gminy Luzino, Aleksandra Kołacz tel. 58-678-20-68 w. 51.
  3. Gminne Przedszkole w Luzinie tel. 58-678-20-68 w. 57.
  4. Przedszkole Nr 2 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Luzinie tel. 58 678 20 14.
  5. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Luzinie tel. 58 678 26 13.
  6. Szkołą Podstawowa w Kębłowie tel. 58 678 20 24.
  7. Szkoła Podstawowa w Sychowie tel. 58-678-20-83.
  8. Szkoła Podstawowa w Barłominie tel. 58-678-20-95.
  9. Szkoła Podstawowa w Wyszecinie tel. 58 678 00 01.