Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2025/2026 rozpoczyna się 01 kwietnia 2025 r. od godziny 8.00 i będzie trwała do 30 kwietnia 2025 r. do godziny 15.00.
Na dzieci czekają miejsca w:
-
Gminnym Przedszkolu Publicznym w Luzinie (dzieci 3 i 4-letnie),
-
Przedszkolu Nr 2 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Luzinie,
-
Szkole Podstawowej Nr 2 Luzinie (dzieci 6-letnie),
-
Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Kębłowie (w tym Oddział
w Zelewie), -
Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Sychowie (w tym Oddział
w Robakowie, Punkt Przedszkolny w Dąbrówce), -
Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Barłominie,
-
Oddziałach Przedszkolnych przy Szkole Podstawowej w Wyszecinie.
Rekrutacja odbywać się będzie przy wykorzystaniu elektronicznego systemu naboru wniosków, który zapewnia nam firma SOFTWARE HUB Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Ryżowa 33a/7, 02-495 Warszawa.
W celu złożenia wniosku do konkretnej placówki należy zalogować się i elektronicznie wypełnić wniosek wraz z załącznikami na stronie:
https://luzino.rekrutacje.edu.pl/ (link: ……..)
Poniżej przedstawiamy opis całego procesu rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Luzino.
INFORMACJE OGÓLNE
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
-
rodzicach – należy przez to rozumieć również opiekunów prawnych dziecka,
-
przedszkolu – należy przez to rozumieć także oddział przedszkolny w szkole podstawowej oraz inną formę wychowania przedszkolnego.
Postępowanie rekrutacyjne dotyczy wyłącznie wolnych miejsc. W rekrutacji nie biorą udziału dzieci, których rodzice złożyli w placówce deklarację o kontynuacji wychowania przedszkolnego.
Ważne!
Rodzice dzieci 6-letnich mają obowiązek:
-
dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego, co oznacza, że 6-latki również biorą udział w rekrutacji,
-
zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia,
-
informowania, w terminie do dnia 30 września każdego roku, dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, o realizacji obowiązku przedszkolnego,
-
o przyjęciu dziecka do danej placówki decyduje liczba punktów uzyskanych
w rekrutacji w poszczególnych etapach.
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzą komisje rekrutacyjne powołane przez dyrektorów poszczególnych placówek. Rekrutacją objęte są dzieci zamieszkałe w Gminie Luzino
z roczników 2019-2022. Dzieci urodzone w 2023 roku nie uczestniczą w rekrutacji.
Trzylatki (rocznik 2022), czterolatki (rocznik 2021) i pięciolatki (rocznik 2020) – mają ustawowe prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej. Natomiast sześciolatki (rocznik 2019) mają obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego w publicznym lub niepublicznym przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ubiegające się o przyjęcie do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych biorą udział w rekrutacji elektronicznej na zasadach ogólnych. W przypadku nieprzyjęcia dziecka ze względu na brak miejsc do żadnego z przedszkoli, oddziałów przedszkolnych wskazanych we wniosku, rodzicom dziecka wskazane zostanie inne miejsce realizacji wychowania przedszkolnego. Z uwagi na fakt, iż w przypadku placówek przedszkolnych nie ma rejonizacji – miejsce w oddziale przedszkolnym może zostać wskazane w dowolnej placówce położonej na terenie Gminy Luzino, dysponującej wolnym miejscami. Jest to propozycja Gminy, którą rodzic może przyjąć lub odmówić.
PRZEBIEG REKRUTACJI
Elektroniczna rekrutacja – trwa od 01 kwietnia od godz. 8.00 do 30 kwietnia 2025 r. do godz. 15.
Obejmuje wprowadzanie przez rodzica danych dziecka do systemu elektronicznego oraz wniosku i kompletu dokumentów potwierdzających spełnianie danych kryteriów rekrutacyjnych oraz podpisanie wniosku w systemie Profilem Zaufanym.
W przypadku braku możliwości podpisania wniosku Profilem Zaufanym, wypełniony wniosek w systemie elektronicznym należy wydrukować, podpisać odręcznie i złożyć w placówce pierwszego wyboru.
Jeżeli rodzic nie ma możliwości wypełnienia wniosku online, zgłasza się do wybranej placówki wraz z niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi spełnianie danych kryteriów. Do systemu wniosek wprowadzi pracownik przedszkola/szkoły, a po jego wydrukowaniu wniosek podpisują rodzice/opiekunowie prawni. Pracownik przedszkola/szkoły odpowiedzialny jest za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku z informacjami
w systemie elektronicznym.
UWAGA!
-
Rodzic może wskazać od 1 do 2 wybranych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych,
w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanego. Przedszkole wskazane na pozycji pierwszej nazywane jest przedszkolem pierwszego wyboru. -
Dane kryterium uznane będzie za spełnione wyłącznie wtedy, gdy do wniosku dołączony zostanie odpowiedni dokument.
-
Do dokumentu potwierdzającego spełnianie kryteriów sporządzonych w języku obcym, należy dołączyć tłumaczenie na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Kryteria:
-
Kryteria pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego, to tzw. kryteria ustawowe.
W przypadku, gdy liczba kandydatów przekroczy liczbę wolnych miejsc w danym przedszkolu, w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę wyłącznie kryteria określone w ustawie Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 z póź. zm.) – (Ustawa Prawo oświatowe), które posiadają jednakową wartość:
1) wielodzietność rodziny kandydata– 60 pkt,
2) niepełnosprawność kandydata – 60 pkt,
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 60 pkt,
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 60 pkt,
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 60 pkt;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 60 pkt,
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą – 60 pkt.
Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:
-
w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 – oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
-
w odniesieniu do kryteriów określonych w pkt 2 – 5 – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie
o niepełnosprawności lubo stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z póź. zm.), -
w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 6 – zaświadczenie USC o stanie cywilnym lub odpis skróconego aktu małżeństwa (lub prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem), -
w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 7 – dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 49).
Ww. dokumenty można złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo urzędowo poświadczonej kopii zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
-
Kryteria drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego – kryteria przyjęte uchwałą Rady Gminy Luzino. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej nadal będzie dysponował wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę kryteria określone przez Radę Gminy Luzino, uchwałą nr XI/104/2025 z 31 stycznia 2025 r. (Uchwała Rady Gminy):
-
-
Kandydat, którego rodzice mieszkają na terenie Gminy Luzino i rozliczają podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym jako mieszkańcy Gminy Luzino – 50 pkt w przypadku obojga rodziców, 25 pkt w przypadku jednego z rodziców,
-
Kandydat, którego rodzice pracują zawodowo, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą – 20 pkt w przypadku obojga rodziców, 10 pkt w przypadku jednego z rodziców,
-
Kandydat, który w poprzednim roku szkolnym realizował obowiązek rocznego przygotowania w oddziale przedszkolnym szkoły podstawowej, do tej której prowadzona jest rekrutacja – 30 punktów,
-
Kandydat, którego rodzeństwo w roku szkolnym, na której jest prowadzona rekrutacja , uczęszcza do tej samej szkoły podstawowej – 15 pkt,
-
w obwodzie wybranej szkoły podstawowej zamieszkują krewni wspierający rodziców lub prawnych opiekunów kandydata w zapewnieniu mu należytej opieki – 20 pkt.
-
Dokumenty potwierdzające spełnianie ww. kryteriów:
-
-
Kopia pierwszej strony zeznania podatkowego PIT za rok poprzedzający złożenie wniosku lub kopia zgłoszenia aktualizującego osoby fizycznej będącej podatnikiem ZAP-3(wraz z potwierdzeniem nadania),
-
Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu lub wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej, lub- Zaświadczenie szkoły lub szkoły wyższej potwierdzające naukę w trybie dziennym, lub- Aktualny wydruk (wykonany nie wcześniej niż 3 dni przed złożeniem wniosku) ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego, lub- Zaświadczenie wydane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające podleganie w okresie składania wniosku rekrutacyjnego ubezpieczeniu społecznemu rolników,
-
Kryterium weryfikowane na podstawie wniosku rekrutacyjnego do oddziału przedszkolnego szkole podstawowej,
-
Oświadczenie rodziców/ prawnych opiekunów lub rodzica/prawnego opiekuna, że w roku, w którym przeprowadzana jest rekrutacja, rodzeństwo kandydata uczęszcza do tego samego przedszkola, do tej samej formy wychowania przedszkolnego, bądź też do szkoły, w której znajduje się oddział przedszkolny,
-
Kryterium weryfikowane na podstawie wniosku rekrutacyjnego do oddziału przedszkolnego szkole podstawowej.
-
Zgodnie z art. 150 ust. 6 Ustawa Prawo oświatowe oświadczenia wymagane jako potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów rekrutacyjnych składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Weryfikacja wniosków:
Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola/szkoły. Rekrutacja zasadnicza i uzupełniająca odbywa się
z wykorzystaniem systemu elektronicznego, w oparciu o kryteria ustalone w ustawie z Prawo oświatowe oraz określone Uchwałą Rady Gminy Luzino. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria ustawowe. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone Uchwałą Rady Gminy Luzino. Zgodnie z art. 150 ust. 7 Ustawy Prawo oświatowe Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców przedstawienia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach lub zwrócić się do Wójta Gminy o potwierdzenie tych okoliczności. Zgodnie z art. 150 ust. 8 Ustawy Prawo oświatowe w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach Wójt Gminy korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić w tym celu do innych instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych
w oświadczeniach.
Wyniki rekrutacji:
W dniu 03 czerwca 2025 r. komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Wyniki rekrutacji rodzic może sprawdzić na dwa sposoby:
-
-
logując się na stronie internetowej dla rodziców,
-
bezpośrednio w placówce przedszkolnej.
-
Kontakt telefoniczny:
- Wsparcie techniczne systemu rekrutacyjnego tel. 22 398 74 85 w. 3.
- Urząd Gminy Luzino, Aleksandra Kołacz tel. 58-678-20-68 w. 51.
- Gminne Przedszkole w Luzinie tel. 58-678-20-68 w. 57.
- Przedszkole Nr 2 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Luzinie tel. 58 678 20 14.
- Szkoła Podstawowa Nr 2 w Luzinie tel. 58 678 26 13.
- Szkołą Podstawowa w Kębłowie tel. 58 678 20 24.
- Szkoła Podstawowa w Sychowie tel. 58-678-20-83.
- Szkoła Podstawowa w Barłominie tel. 58-678-20-95.
- Szkoła Podstawowa w Wyszecinie tel. 58 678 00 01.