autor: Antonina Miotk

 

 

W naszej szkole wszystkie dzieci objęte są pomocą logopedyczną. W ramach tej pomocy prowadzone są działania profilaktyczne i terapeutyczne przez szkolnych logopedów.

 

LOGOPEDA – to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.

Zadaniem logopedy w szkole jest:

  • przeprowadzenie badań przesiewowych
  • diagnozowanie logopedyczne
  • organizowanie pomocy logopedycznej
  • prowadzenie terapii logopedycznej
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji
  • wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.

Co roku we wrześniu w naszej szkole przeprowadzane są przesiewowe testy logopedyczne. Mają one na celu wyłonienie uczniów z problemami logopedycznymi. Chętni rodzice mogą uzyskać szczegółowe informacje na temat problemów wymowy swojego dziecka bezpośrednio u terapeuty.

Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych. Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na zabawie oraz nowoczesne formy terapii multimedialnej.

Terapia logopedyczna jest procesem. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem. Spotkanie z logopedą nie jest wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenie z dzieckiem. W tym celu logopeda po każdych zajęciach zapisuje w zeszycie ucznia zestaw ćwiczeń jakie powinien wykonywać codziennie do kolejnego spotkania. Brak ćwiczeń to brak postępów w terapii. Rodzice mają również możliwość skorzystania z zajęć otwartych, na których mogą przyglądać się, na czym polega terapia i jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się Rodziców w program terapii pomoże osiągnąć sukces dzieciom.

Zapraszamy Państwa do systematycznego zaglądania do zeszytów, wykonywania wspólnie z dziećmi ćwiczeń oraz konsultacji indywidualnych.

Logopedzi:
mgr Monika Czerwionka,
mgr Julianna Danielwicz,
mgr Olga Strugała,
mgr Aleksandra Tederko-Kisiel,
mgr Emilia Wrosz,