Wizyta w Bydgoszczy

23 kwietnia uczniowie klas: 6c, 7c, oraz kilkoro uczniów z klas 8 uczestniczyli w wycieczce do Bydgoszczy. Odwiedziliśmy Muzeum Mydła i Historii Brudu. Dowiedzieliśmy się m.in. że król Francji — Ludwik XIV nie należał do osób ładnie pachnących, a swoich dworzan przyjmował na tronie, który pełnił również funkcję podręcznej toalety. Ludzie w czasach nowożytnych nie bardzo dbali o swoją higienę. Natomiast w czasach starożytnej Grecji większość przywiązywała dużą wagę do czystości. Poznaliśmy także zawód „krzykacza”, który ostrzegał przed strumieniem nieczystości wylewanych przez okna kamienic. Mieliśmy okazję zrobić swoje własne pachnące mydełka, które będą nam służyć w domach przez najbliższe dni.

Wspólnie z przewodnikiem zwiedziliśmy najważniejsze turystyczne miejsca w Bydgoszczy. Byliśmy na Wyspie Młyńskiej oraz na tarasie widokowym w Młynach Rothera. Usłyszeliśmy opowieści związane ze średniowieczną mennicą bydgoską, która biła monety ze szczerego złota, a jedna z nich została sprzedana na aukcji za ponad 3 mln złotych. Zajrzeliśmy także do bardzo dekoracyjnej Katedry pw. św. Marcina i Mikołaja. Poznaliśmy historię skarbu ukrytego pod podłogą w tym kościele w czasie potopu szwedzkiego i odnalezionego dopiero w 2018 r.

Kolejnym punktem naszego spaceru był pyszny dwudaniowy obiad w Bistro Pod Papugami.

Następnie udaliśmy się do Exploseum, gdzie poznaliśmy fascynującą historię niemieckiej fabryki z czasów II wojny światowej, która produkowała nitroglicerynę.

To była ekscytująca wycieczka. Do Kębłowa wróciliśmy ok. 20.00. Byliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.